Virksomhedsbeskrivelse
DSB er togfirma ejet af de danske statsbaner. DSB har mange daglige afgange rundt i Danmark.
Firmaet skriver selv:
- DSB arbejder for at skabe sammenhæng. Mellem a og b, samt arbejde og hjem.
- DSB er ejet af Staten og er bestående af en modervirksomhed og en række selvstændige aktieselskaber.
- DSB modtager en kontraktbetaling fra Staten for sine ydelser, der svarer til knap halvdelen af DSB´s årlige omsætning på 10 milliarder.
- DSB har kørt på de danske jernbaner siden 1847.
- Omkring 500.000 kunder rejser med DSB hver dag.
- DSB har 7.807 medarbejdere.
Virksomheden lover
- Mange daglige afgange
- At skabe sammenhæng mellem a og b
- Billetreturnering
- Returnering af ubrugte klip
- Wildcard til 125 kr.
- Du kommer frem selvom der er sporarbejde
- Fordele med erhvervsaftale
- Adgang til fri internet på rejsen
Det er en ommer! Jeg har aldrig oplevet så dårlig service før. Jeg har kørt med DSB en del gange og det har altid været grundet eksterne omstændigheder. Jeg ville aldrig selv vælge DSB som transportmiddel!
Har endnu ikke prøvet at undgå forsinkelser med dsb. Ofte er der flere stop under rejsen og så sker det endda, at den vogn, hvori man har plads, ikke er med…
Jeg er rasende! Jeg mangler simpelthen ord, afskaf DSB.
Uværdigt og elendigt. Ingen kan regne med DSB længere. Hvad vil i gøre ved det?
Jeg ELSKER DSB, verdens bedste offentlige transport! NØJ, hvor er det bare godt!
Høj risiko for at få CORONA ved at køre med DSB førsteklasse.
Jeg rejste fra Kbh lufthavn mod Jylland d.20 marts med DSB første klasse. Jeg valgte første klasse biletten da jeg lige var kommet med et fly til Danmark pga corona virussen. Da første klasse viste at være Tom tænkte jeg det var det sikreste at booke der plus så kunne jeg få noget at drikke om bord på en 3,5 times køretur, da alle muligheder for at købe noget vand i lufthavnen var lukket.
Da jeg skulle ind i toget var der kun en dør som åbnede og det var i fuldstændig modsat ende af hvor mit sæde var, vi stod ekstremt tæt og det var en ret så ubehagelig oplevelse For på daværende tidspunkt var Danmark under nedlukning og min grund til at ende i Danmark var pga. virussen Og Mettes anbefalinger. Der var en af dem som arbejdede for toget som Virkelig ikke var glad for at sende alle passagerne ind af samme dør og der var ingen mulighed for at holde afstand! Den anden som arbejdede for DSB var fuldstændig ligeglad og vildt ubehøvlet og skubbede til folk for at få os losset ind det samme sted. I toget stod vi alle sammen presset fuldstændig sammen og jeg var så “heldig” at jeg stod ved siden af nogle unge piger som (ku jeg høre fra deres snak) var fløjet hjem fra Japan, de hostede og nøs hele vejen ind til Hovedbanegården.
Da jeg Endelig fandt min plads og faldet ned fra min forskrækkelse af at DSB ikke respektererede vores politikers anbefalinger, fandt jeg ud af at mine muligheder for at få noget vand/væske om bord ikke var muligt, derimod kunne jeg finde en 7/11 og bruge en flyers når jeg kom forbi sådan en, men var fuldstændig dehydreret efter en lang flyvetur og ingen muligheder for væske!
Jeg kom hjem til mine forældre og i en direkte karantæne i fjorten dage hvor jeg har haft feber og corona lignende symptomer, højest sandsynligt fra min meget ubehagelige tur med DSB, da jeg også havde været i karantæne for min tur hjem til Danmark.
Jeg skrev til DSB og har nu haft kontakt til 7 forskellige medarbejdere hos dem, mener selvfølgelig jeg skal have en refundering efter en så ubehagelig oplevelse, men efter 2 måneder frem og tilbage med medarbejderne så er de kommet frem til jeg kan få et gavekort til 7/11, hvilket jeg føler er virkelig ubehøvlet, Jeg ja de ingen mulighed for at holde afstand som jeg troede jeg havde helgarderet mig mod da jeg havde købt en billet til en Tom førsteklasse.