Elgiganten

Skærmbillede 2015-08-12 11.11.05

 

Virksomhedsbeskrivelse
Elgiganten er en dansk varehuskæde indenfor forbrugerelektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten har mere end 29 varehuse landet over samt en webshop beliggende på siden elgiganten.dk. Elgiganten A/S er en del af Elkjøp-koncernen, som sælger forbrugerelektronik og elektriske husholdningsapparater.

Virksomheden lover

  • Sporing af forsendelser
  • 14 dages returret
  • Flere muligheder for fragtpriser – se dem her
  • Finansieringsløsninger
  • Miljøvenlige produkter

Besøg dem her

Elgiganten
2.6 Point i alt
11 Anmeldelser
Tilføj din anmeldelse
Service
2.0
Pris
3.9
Samlet vurdering
2.0
20 Anmeldelser
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Tilføj din anmeldelse
  1. Jeg købte en Iphone 5 for 1 år siden. For 3 uger siden stoppede kamerat med at fungere, så jeg sendte den til reparation i Elgiganten i Fields, med den overbevisning, at de ville enten foretage en reparation eller en ombytning. 14 dage senere (med en gl. Nokia som lånetelefon), fik jeg min telefon tilbage igen, men butikken nægtede at gøre noget, da de havde fundet et klistermærke i telefonen, så de mente den havde været udsat for uautoriseret værksted.

    1. Jeg har aldrig haft min telefon til uautoriseret værksted (hvorfor i alverden betale penge for at få min telefon repareret, når jeg har reklamationsret?)
    2. Hvis jeg så havde, kan de ikke nægte reparation, alene med den begrundelse, når det ikke har gjort anden skade, end et påsat klistermærke.

    Telefonen var pre-owned, så den er jo sammensat af andre dele som DE har foretaget, ikke mig.

    Sagen er nu på vej i Forbrugerklagenævnet, og jeg vil på det groveste advare folk mod at købe en varer i Elgiganten. Tænk, hvis varen gik i stykker, og de så fandt et klistermærke, så får du den ikke repareret!

    Dårlig, dårlig, dårlige service. Jeg føler mig så skamfuldt behandlet, uanset om jeg så har talt med medarbejder/chefer i butikken eller Kundeservice, som intet har foretaget sig, andet end at bede mig vente eller give lorten videre. Under al kritik. Jeg vil ikke smide flere kroner efter deres forretning.

  2. samme situation står jeg i…her er der dog tale om et tv hvor ci slottet var i stykker ved ibrugtagning jeg har også sagen i forbrugernævnet 🙁

  3. 1.3
    Service
    0
    Pris
    70
    Samlet vurdering
    10

    an det virkelig være rigtigt at en computer sendes til reparation 3 gange med den samme fejl før man overvejer at give kunden en erstatnings computer ? Ja, det kan det åbenbart! Samtidig skal det lige siges at computeren samlet har ligget på værksted i mere end 42 dage siden køb. (Det burde jeg få en kompensation for!!)
    Blev købt sidst i Januar med henblik på min søns eksamen. Har fået skiftet LCD under begge reparationer. Afhentede den i går efter 28 dage på værksted hvor samme fejl som ved første blev konstateret og udbedret. Virker ikke på trods af at Motherboard er skiftet og LCD er skiftet igen. Virker ikke som om at den er blevet testet inden den er blever returneret til butikken. Skal man virkelig holdes som gidsel hos Elgiganten. hvad skal der bevises her 3. gang den skal sendes til reparation?? Hvilken computer skal min søn så benytte sig af imens i skal konstatere at det er den samme fejl igen??? Eller i skal måske konstatere at det er en ny fejl. Så træder der jo en ny intern regel i kraft så i får muligheden for at den skal sendes ind en 4. gang før i overvejer at udlevere en ny computer!!
    Nu starter min søn i skole på mandag. Han havde ikke sin computer under eksamen og nu får han heller ikke sin computer med til første skoledag. Hvad er det for en behandling at give sine kunder?? Det her er simpelthen det ringeste jeg nogensinde har oplevet. Det kan i bare ikke være bekendt!!

    Helpful(0) Unhelpful(0)You have already voted this
  4. 1
    Service
    10
    Pris
    50
    Samlet vurdering
    0

    Dårlig vejledning i butikken – man kan klart mærke at de får løn for salg og ikke service.

    Dårlig betjening ved reklamation. Både af enkelte medarbejdere og mellemledere. De tager dog telefonen relativt hurtigt.

    Dårlig dokumentation i form af beskeder om modtagelse, reparation og tilbagelevering.

    Fordele: Nemt at handle hos dem da de har et stort udvalg
    Ulemper: Dårlig vejledning i butikken(kan klart mærke at de får løn for salg og ikke service) Dårlig betjening ved reklamation. Både af enkelte medarbejdere og mellem ledere. Dårlig dokumentation i form af beskeder om modtagelse, reparation og tilbagelevering.
    Helpful(1) Unhelpful(0)You have already voted this
  5. 1.5
    Service
    10
    Pris
    70
    Samlet vurdering
    10

    Kører tit forgæves efter varer i Holbæk butikken. Selvom de står på lager på deres hjemmeside, har de tit ikke varen alligevel når man står i butikken. Spild af min tid og brændstof til bil osv. Elgigantens lagerstaus på deres hjemmeside er stærkt utroværdig og ikke brugbar!

    Fordele: Pris
    Ulemper: Lager styring
    Helpful(0) Unhelpful(0)You have already voted this
  6. 0.3
    Service
    10
    Pris
    10
    Samlet vurdering
    0

    Skulle bytte en julegave i dag, d. 2. Januar. Med forlydende om fuld returret ved fremvisning af kvittering, ubrudt emballage osv. osv. der stod tilmed på kvitteringen, at den kunne byttes til og med 24. Januar. Men det var så pludselig et helt andet og uofficielt regelsæt der gjorde sig gældende, hvoraf ekspedienten påstod, at det kun var de første 14 dage efter købet at kontanter kunne tilbagebetales. Varen var dog købt d. 22. Dec. Så regne kan de heller ikke finde ud af. De kunne til gengæld lige akkurat overskue, at lave et tilgodebevis, hvis altså jeg liiige ville lade mig registrere og udlevere personlige oplysninger som mit navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

    Har sjældent oplevet så dårlig, ignorant og arrogant betjening nogen steder før. Så kan kun fraråde andre at handle i nogle af deres butikker.

    Fordele: Ingen
    Ulemper: Exceptionel dårlig service og vildledende bytteregler.
    Helpful(1) Unhelpful(1)You have already voted this
  7. 5
    Service
    100
    Pris
    100
    Samlet vurdering
    100

    hurtig lev og god pris

    Fordele: pris
    Ulemper: ingen
    Helpful(0) Unhelpful(0)You have already voted this
  8. 0.15
    Service
    0
    Pris
    10
    Samlet vurdering
    0

    I bought a laptop at Fona, which was later taken over by El-giganten.
    The first time I brought in the device for service was 20/6/2016 (blue screen, device not starting), after problem returning on the 29/8/2016 and again 20/1/2017. The problem is always the same and the first two times the seller changed the mother board, even though I requested if I could receive the money back. According to the consumer guidelines the seller shouldn’t have more then three times on attempting to solve the problem. This is the third time, on the top of which, the computer has been at the service for 6 weeks now. I have insisted to the seller that I wish to receive the money back, however the seller has ignored this and insisted on repairing the device. Despite insisting on this, the device has now been at the service for 6 weeks (exceeding the companies own guidelines of 3 weeks) and I keep receiving messages that it will be repaired “as soon as possible”.

    Helpful(0) Unhelpful(0)You have already voted this
  9. mage til luderbutik! weekendtilbud!!! så bliver man lokket på en 86 km køretur efter en restvare bærbar, når man så har betalt og lige skal stå i kø en gang mere i vareudleveringen. kommer de ud med fuldstændig smadret ridset gammel lortebærbar. alt de ansatte er i stand til er at sige de ikke kan gøre noget….. tak for at bruge min søndag og tømme min bil for brændstof for ikke en skid! hvor svært er det at skrive det er en ridset gammel demo? det forudsætter selvfølgelig man grundlæggende er ærlig, måske der problemet ligger. det er sgu godt der er masser af alternativer til at handle hos elgiganten.

  10. 0.5
    Service
    10
    Pris
    10
    Samlet vurdering
    10

    Telefonens AUX receiver gik i stykker efter 3 måneder, men de ville ikke reperere det fordi der var en flænge i skærmen. Jeg blev bedt om enten at betale knap 4000kr for en ny skærm eller 310kr for at få telefonen tilbage(alternativt kunne jeg også betale 310kr for ikke at få telefonen tilbage).

    Fordele: De havde telefonen på lager.
    Ulemper: -nægtede at reperere telefon.
    Helpful(1) Unhelpful(0)You have already voted this
  11. Ordre blev afgivet aften den 15.juni via elgigantens webshop uden problemer og også modtaget i Svendborg.
    Ved afhentning i Svendborg eftermiddag den 16.juni kunne det ses at laptop havde været pakket ud (originalpakken var åbnet og tapet sammen igen).
    Ved forespørgsel svarede ekspedienten at den var “sat op” fra afdelingen i Svendborg.

    Ved gentagne forspørgselser kom det frem at:
    1) Batteriet var skiftet
    2) Varen var en reklamationsvare

    Dette blev IKKE oplyst pr automatik fra Elgigantens side.

    Kan det passe at Elgigangen sælger allerede solgte vare (tilbagetaget som reklamation) som ny?

    Ved klagen i butikken efterfølgende kunne ekspedient kun finde en dyrere Laptop (nyere HP model til 4000kr) men på trods af fejlen fra Elgigantens side kunne de ikke give et bedre tilbud

  12. 0.3
    Service
    10
    Pris
    0
    Samlet vurdering
    10

    This should not be the way of customer service.

    I have ordered a Huawei Y5 II from Elgiganten online. But, I haven’t got any confirmation of buying so I called them to send me the confirmation and they promised me to send, which I never get. Then, waiting after a week, I called them again to know the status of delivery.
    Surprise…Surprise….the reply from customer service is like these: ” We don’t have it on our online shop. Do you want your money back or Would you like to find any substitute?”
    What the hell you think? I order again, wait one more week and call gain to know the status ……..

    What a bad customer service.

    Helpful(0) Unhelpful(0)You have already voted this
  13. Jeg var inde og aflevere 2 iPhones for 3 uger siden, der var sket samme skade med begge telefoner, og jeg har aflevere samme tidspunkt. der går så 2 uger og jeg får den ene tilbage, og det var en helt ny telefon det var ikke den gamle, så jeg skulle vente 2 uger på en ny telefon? det lyder ikke logisk.
    Nu er der så gået 3 uger og har stadig ikke hørt noget om den anden telefon. jeg skriver ind til dem og jeg får forskelligt svar fra hver enkelt person, den ene skriver du får noget nyt af vide imorgen, den anden skriver du får mobilen i løbet af denne uge og den tredje siger du får den i løbet af næste uge, hvilket betyder vi godt kan komme op på en måneds vente tid??? der kommer hellere aldrig noget ny på status af min service. jeg venter stadig på svar fra min telefon, men utrolig en lang ventetid.

  14. 0.5
    Service
    10
    Pris
    10
    Samlet vurdering
    10

    EL-giganten
    Ordrenummer: 71120548 / x6yx796

    Kan man på sin hjemmeside og dermed alverdens prisdatabaser sætte en vare til salg under betegnelsen “restparti” og ikke med et eneste ord nævne at der reelt er tale om en “demovare” med bl.a. skader, ridser og måske hardwareproblemer som konsekvens af lang tid som udstillings- og afprøvningsmodel i butikken?
    Det kan EL-giganten desværre!
    Havde i deres elektroniske annonce set en Sony Experia XZ Titan mobiltelefon til en fornuftig pris. Eneste kommentar der adskilte denne beskrivelse fra alle andre var ordet “restparti” og at den kun kunne købes via Collect@store i Herlev. Bestilte den straks og fik en hurtig besked om at den skulle hentes i Herlev indenfor 48 timer.
    Så langt så godt. Kørte til Herlev søndag på vej til arbejdet. Først ventede jeg i ca. 25 minutter i Collect@store mens den søde salgsmedarbejder forsøgte at finde min bestilling. Vendte tilbage og sagde at han måtte opgive, men at jeg skulle gå til kassen i selve butikken og snakke med dem om sagen.
    Her undrede en ny salgsmedarbejder sig også over sagen, da et elektronisk opslag viste at mobilen skulle ligge klar til mig. Blev herefter henvist videre til afdelingen for mobiltelefoner.
    Her var der en del kø, men endelig blev det min tur. Også her måtte 2 salgsmedarbejdere i første omgang undre sig, men pludselig gik der et lys op for den ene. Der var ganske enkelt tale om en demomobil og de lå et helt andet sted. Samtid fik jeg noget chokeret oplyst, at der var tale om en Demoudgave og jeg kunne forvente en mobil med præg af udstilling – men at jeg selvfølgelig var velkommen til at se mobilen.
    Burde nok være gået i protest over en så åbenlys falsk markedsføring, men valgte dog at se mobilen. Det viste sig at den bl.a. havde en ret tydelig ridse midt på skærmen. Nu tilbød salgsmedarbejderen så at butikkens Knowhowservice kunne kontrollere hardwaren, da man tidligere havde haft problemer med Sonys udstillingsmodeller.
    Derfor gik turen nu videre til Knowhowservice og her ville man bl.a. lave en opdatering. Fint nok, men nu havde jeg brugt over 1 time og havde bl.a. måtte ringe til min arbejdsplads, dybt beklage situationen og at jeg ville komme for sent. Derfor aftalte jeg med Knowhowservice at de ordnede telefonen og jeg så kunne hente den dagen efter. Det krævede bare at jeg gik tilbage til mobilafdelingen og fik ordnet papirerne. Her fik jeg så at vide, at det var den salgsmedarbejder jeg havde talt med i starten som skulle ordne sagen. Desværre var vedkommende optaget af andre kunder, så endnu en lang ventetid. Da jeg så tillige blev sprunget over i køen hoppede min kæde endelig af. Nu var det ganske enkelt blevet for grotesk. Skulle bare afhente en mobil som var købt via hjemmesiden og nu havde jeg tilbragt ca. 1 1/2 time i butikken og det i selskab med en dyr og skadet demo-mobiltelefon.
    At min frustration på dette tidspunkt gik lidt ud over de salgsmedarbejdere som var i nærheden beklager jeg dybt. Faktisk gjorde de hver især det ok, men der manglede nogen med et overordnet ansvar og især overblik.
    Den pris som mobilen stod til på hjemmesiden var kr. 2.995. En kontrol på nettet viser at denne pris er ca. 400 kr. under det man kan købe samme mobil til på danske hjemmesider og ca. 500 kr. mindre end normalprisen er i EL-giganten. Finder det faktisk utrolig umoralsk at forsøge at sælge en brugt og skadet mobil på den facon og så til den pris.
    Sammenfatning af min utilfredshed:
    – Falsk markedsføring at opreklamere og sælge en mobiltelefon som “restparti” når der direkte er tale om en brugt og skadet demostrationsmodel.
    -At man skal bruge små 2 timer på at afhente en vare som man via Collect@store har fået meddelelse om er klar til afhentning.
    -At man p.g.a. urimelig ventetid bliver tvunget til at komme for sent på arbejde og dermed mister en timeløn.
    -At man bliver ufrivillig kastebold mellem så mange salgsmedarbejdere.
    -At man ikke bliver tilbudt en eller anden form for kompensation for en oplevelse som denne.
    Nu skal jeg så hente mobilen i morgen. Har ikke rigtig lyst, men desværre er den betalt. Syntes ærlig talt en ny mobil til samme pris eller en ordentlig økonomisk kompensation vil være fair, men kender jeg EL-giganten ret skal jeg nok bare være glad hvis de kan finde den.
    Er faktisk meget vred og skuffet – derfor Dette til advarsel for jer, der evt. lader sig lokke af EL-gigantens gode tilbud. Vær på vagt.

    Helpful(0) Unhelpful(0)You have already voted this
  15. ALDRIG MERE ELGIGANTEN!!!
    Vi har lagt rigitg mange penge i denne butik, men nu er det slut.
    Meget dårlig service efter voresTV adskillige gange har været til reparation inden for garantiperioden. Sidste gang dog lige overskredet, men med samme fejl, som stadig ikke er lavet. Nu forlanger de 2.300 kr. for at få det lavet. Samtidig påpeger de, det er tænd/sluk funktionen, der er noget galt med, men det er sendt ind for en hyletone. Denne tone kunne medarbejderen hos Elgiganten sagtens høre… Vi er uforstående overfor dette forløb, men ET er sikkert: ALDRIG MERE KØB AF TV OG ANDRE STORE TING I DISSE BUTIKKER…
    Denne sag bliver sendt til Forbrugerklagenævnet, da dette er under al kritik!

  16. 0.3
    Service
    0
    Pris
    20
    Samlet vurdering
    0

    Jeg har købt en Lexmark S415 printer i Elgiganten. Da jeg skulle købe nye farvepatroner fortalte de i forretningen, at dem førte de ikke mere. Så de kunne ikke hjælpe mig.
    Der er jo ikke meget ved at købe en printer, som man ikke kan få farvepatroner til.
    Det er rigtig dårlig service. Sælgeren oplyste, at disse printere normalt kun holdt i 2 år. Jeg kunne måske købe nogle hvis jeg kom forbi i Jylland ???

    Fordele: Ingen
    Ulemper: Ubrugelig printer
    Helpful(0) Unhelpful(0)You have already voted this
  17. Den Dårligste service kan man før i hele landet. Jeg købt en Macbook pro den 26-02-2018 en uge siden Herlev big Center computeren vil ikke starte op,og jeg for ikke lov at returnere ellere ombyt til en anden computer Hold jeg væk-forvent ikke hjælp med defekte produkter.

  18. Jeg var i el-giganten den 7.o3.2018 i…
    Jeg var i el-giganten den 7.o3.2018 i Kolding og købe en bærbar computer…Min svigersøn Jesper Breum som arbejder i el-giganten anbefalede en til mig og den købte jeg for kr 3.799,-…..(Mrk. Lenovo ideapad 320)
    Jeg så den så på tilbud til 2999kr i deres avis som gælder fra den 26.03.2018…..Jeg har pakket den ud men ikke fået startet den op så jeg ringede til min svigersøn og sagde at jeg ikke havde startet den op og om jeg kunne få de 800kr tilbage….Han sagde jeg skulle ringe til kundeservice og det gjorde jeg…..Kundeservice sagde at det kunne de desværre ikke gøre noget ved da den er mere end 14dage (i dag 16dage og ubrugt) gammel…..Jeg fortalte ham at jeg havde pakket den ud af kassen men ikke havde gjort yderligere endnu…..Ham i kundeservice sagde jeg skulle gå tilbage til min svigersøn og bede ham om at tale med sin chef om det……Jeg ringede derefter til min svigersøn, men han vil ikke gå til chefen…..Det skal jeg selv gøre for det har ikke noget med ham at gøre….Hvis man køber en vare et sted og der er noget man vil spørge om går man da tilbage til den man har købt den af….Simpelthen utrolig dårlig kundeservice….Hvis jeg går til chefen selv får jeg da ikke noget ud af det for han sagde i kundeservice at det er ham jeg har købt den af der skal gå til sin chef…..venlig hilsen Anker Birk

  19. Elgigantenten hvis man kan give minus stjerner ville jeg gøre det.
    Købte en opvaskemaskine Gram i februar md. 2018 3 uger efter virkede den ikke.
    Ved henvendelse til Elgiganten Glostrup hvor maskinen var købt oplyste man at jeg skulle rette henv. til Gram.
    Gram sendte en teknikker som konstaterede at der var vand i bundkaret teknikeren mente at det var en feljl fra min side og at jeg burde have vippet maskinen og tømt den for vand.
    Da jeg ikke havde gjort det skulle jeg betale for udkald. Dette nægtede jeg under henvisning til at maskinen var 3 uger gammel og jeg forventede at maskinen selv skulle gøre dette.
    Herefter fungerede maskinen i 3 mdr- hvorpå samme problem opstod igen.
    Ved henvendelse påny nægtede man at komme ud igen, da jeg ikke ville betale for første udkald. jeg havde iøvrigt ikke modtaget nogen regning.
    Efter nogen argumentation kom endnu en teknikker fra Gram – El kontrol han kunne påyny konstatere vand i bundkaret, men som tidligere ikke finde årsagen hertil.
    Efter kontakt til Forbrugerrådet og råd herfra valgte jeg at stille Elgiganten til ansvar.
    De indhentede rapport fra El kontrol hvoraf det fremgår at de ikke kan finde fejl på maskinen- og menete det måtte skyldes problemer ved afløbet.
    Efter mange mail og tlf. kontakt med Elgiganten lykkedes det at få en medarbejder i tale Mike Hedegaard endelig var der en der lyttede- vi aftalte at jeg rekvirede en VVS og hvis denne konstaterede at afløbet var ok ville de betale for VVS arbejde.
    Herefter sendte jeg regningen til Elgiganten, nu havde de noget at å videre med i forhold til Gram-
    Hvad skete der Elgiganten nægtede at betale regningen. Efter nogle dage kom de dog på andre tanker og betalte da jeg havde en skriftlig aftale.
    Efterfølgende har det ikke været muligt at opnå forlig med Elgiganten og de forholder sig ikke til konklusionen fra VVS om at der ikke er noget galt med mit afløb,
    Jeg syntes at det er helt utroligt at et firma som Elgigenten behandler deres kunder på den måde.
    Jeg har selvfølgelig gået videre med klagen til forbugerklagenævnet men desværre kan desværre kan der gå et år inden sagen bliver afgjort.
    Det er måden Elgiganten behandler kunderne på-

  20. 3.5
    Service
    60
    Pris
    80
    Samlet vurdering
    70

    Jeg har for nylig købt en Bosch opvaskemaskine online hos Elgiganten, hvilket i det store hele var en meget positiv oplevelse.

    Fordele: - Stort udvalg indenfor hårde hvidevarer - Nem bestilling/check-out på hjemmesiden - God pris ift. konkurrenter - Der blev kun lovet levering til fortorvskanten, men fragtmanden var så sød at sætte opvaskemaskinen helt ind i garagen
    Ulemper: - Den oprindeligt lovede leveringsdato blev udskudt et par uger
    Helpful(0) Unhelpful(0)You have already voted this

Anmeld virksomheden

Dine samlede point