Teleprisguide.dk

Skærmbillede 2017-03-29 kl. 12.47.12

Det er de færreste der synes det er sjovt at betale regninger, og der er nok endnu færre, der er interesseret i at betale mere end de behøver. Alligevel er der rigtig mange der gør det. Mange undersøgelser viser nemlig, at mange af os betaler for meget mere end vi egentlig bruger, når det kommer til mobilabonnementer. Det er ikke fordi teleselskaberne snyder os, det er mere et udtryk for, at vi ikke sætter os ind i vores egne behov, når vi tegner et givent abonnement.

Hos Teleprisguide.dk kan man sammenligne priser på abonnementer fra alle de største danske teleselskaber. Priserne sammenlignes ud fra de kriterier man opstiller. Hvis man eksempelvis skal have et abonnement med en masse data, fordi man streamer meget, sammenligner tjenesten prisen på en række af disse. Det er her du kan finde Telmore mobil, priser og tilbud eller finde de bedste priser på telefoner uden abonnement, hvis du ikke ønsker at binde dig.

Det er en af Danmarks største og samtidig mest præcise prissammenligninger af mobilabonnementer, og bag den uvildige forbrugertjeneste finder man teleanalytiker, Nicolas Fredriksen, der er blandt landets førende eksperter på området og derfor en af landets mest kompetente fagfolk.

 

Besøg dem her
1 Anmeldelse
  1. FULLRATES SANDE ANSIGT

    Fullrates sande ansigt

    Den 25. januar blev jeg ringet op af en Fullrate sælger, og efter vi havde snakket, bedte jeg ham om at ringe igen senere. Det gjorde jeg fordi salgstalen virkede mistænkeligt, især når det var erhvervs rekruttering og sælgeren viser 0 interesse i firmaet.
    Jeg havde fået fornemmelsen at vedkommende prøvede at hurtigt rive mig fra min nuværende udbyder, og uden at finde ud af hvilke tjenester jeg bruger nu.
    Det virkede forretningsmæssigt ikke korrekt at sælgeren sagde at han ikke kunne sende mig tilbuddet per mail med begrundelsen at andre kunder har helt andre priser (det lød faktisk som bedrag).
    Jeg blev mystificeret over at tilbuddet havde kun “en vigtig forudsætning”, som var at jeg ikke kunne få nyt nummer (!), og det sagde han mens det første han havde spurgt var om jeg har firma, og når man har firma er et helt nyt nummer ikke smart (dette lød faktisk så skør at jeg gik ud fra at det var en tåbelig salgsgimmik.)
    Det gav heller ikke mening at sælgeren skulle henvende sig til sin overordnede for svar på enkelte spørgsmål i erhvervsrekruttering.
    Så efter første del af samtale slog jeg nummeret op og fik 30143482 | ADVARSEL: 115 rapporter fra brugere | 180.dk
    Kommentarene i disse rapporter antydede at FR traumatiserer folk, og ødelægger markedsføringsskik.
    Så nu prøvede jeg at tag stilling til abonnementet jeg var blevet tilbudt, som var det samme jeg havde, men 50 kr. billiger, og med hurtigere forbindelse – han havde sagt at TDC master er bedre.
    Så med tanken at man altid skal fokusere på det positive ventede jeg på sælgerens opkald…
    Han ringede og fik mit simkort nr., og efter det sagde han at prisen var uden moms, som ændrede på det hele fordi firmaet er fritaget for moms. Så jeg sagde at tilbuddet ikke var interessant længere, da prisen nu var blevet det samme som hos nuværende udbyder. Så sagde han at der var tilbagekaldelsesret på aftalen, og med håb på hurtigere forbindelse, sagde jeg okay til at prøve det.
    MEN så skete der noget uforventet. Ordre bekræftelsen var et andet produkt (!), og i vilkårene stod der oplysninger som ikke gav mening iht det vi havde snakket om.
    Jeg sendte en række spørgsmål men fik ingen svar, og sendte så mail med at jeg vil gør brug af min tilbagekaldelsesret. Så fik jeg svar med at jeg ikke havde dette ret og abonnementet ikke kan fristilles….Det endte med at jeg sendte en indsigelse til fullrates erhvervsklage. Jeg ringede ind for at høre om den var modtaget, og fik at vide at den vil blive besvaret inden tlf.nr bliver flyttet (i dag).
    I indsigelsen skrev jeg:
    Det er svært at fristille et abonnement som aldrig blev aftalt. Abonnementet er slet ikke det vi aftalte Det vi snakkede om var data deling + mobil ruter til både ind og udland, som er det samme jeg har hos 3.dk, og det er simpelthen fordi firmaet har brug for denne konfiguration for at kunne fungere. Men det jeg får er kun mobil bredbånd og kun til DK!, og det får jeg selvom jeg sagde at vi har fastnet derhjem, og at jeg er i udlandet flere gange om året, hvor jeg bruger telefon en del.
    Når jeg havde fået en afvigende ordre bekræftelse, sendte jeg mail (27/1) med spørgsmål om en række elementer jeg læste om i vilkårene, da disse elementer ikke kom overens med det vi aftalte i telefonen, men mailen ligger der ubesvaret til i dag.
    Det kan nu forhåbentligt forstås, at så mange ikke så etiske måder at starte et kunde forhold på har ødelagt tillid og respekt, som er det vigtigste i erhvervslivet, og at jeg vil gerne fristilles helt fra jer. Og fordi man ikke kan indgå en i høj grad forvrænget forretningsforbindelse med en forretning som fra starten har valgt mønstret 0 ansvar, 0 interesse, 0 care, skal jeg anmode Fullrate at gør det bedste for alle parter, som er at indrømme tilbagekaldelses retten sælgeren sagde jeg har.

    I dag 5 marts: intet svar, ingen tlf.nr.
    Når ordrebekræftelsen og vilkårene havde vist at sælgeren havde løjet i salgstalen, og ingen vil hjælpe med sagen, så var det eneste rigtige for mig at sende simkortet retur i en fart.
    Og nu, i stedet for at svare på indsigelsen som lovet, bliver nummeret flyttet, og firmaet står uden tlf.nr!
    Samme mønster fra starten: hykleri og ligegyldighed.

Anmeld virksomheden

Dine samlede point